søndag 17. januar 2016

Tovet vottene og Grove havrekjeks

Slik ble vottene ferdig tovet.
Superfornøyd med passformen og tovinga 💚


Fikk en oppskrift av en arbeidskollega på grove kjeks, måtte bare prøve de i helga og jeg ble superfornøyd 😃
Oppskriften er 

3 kopper sammalt hvete, grov
1 kopp smeltet smør
1 kopp sukker
1 kopp hv.mel
1 kopp melk
1 ts hjortetakksalt
1 ts bakepulver

Kjevles og stikkes ut og prikkes med gaffel.

200grader midt i ovnen i ca 10 min

Lykke til

Og nyt en deilig kjeks med brunost til kaffen 😃

6 kommentarer:

  1. Havrekjeksen ser deilig ut. Nå har jeg lagret oppskriften på Pinterestveggen min. Ha en fin ny uke! :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefine votter. Havrekjeks er nydelig, regner med å få de servert neste gang jeg er hjemme :))
    Klem

    SvarSlett
  3. Knallfine votter! Grove kjeks er ikke å forakte. Der satte du meg på idéen. Det er lenge siden sist jeg laget. Og veldig kjekt å ha for hånden;)

    SvarSlett
  4. Flotte votter! Og takk for oppskriften på grove kjeks! De så fristende ut! :)

    SvarSlett
  5. Både vottene og kjeksen ser gode ut....
    Frister til å pröve begge to.

    SvarSlett