søndag 22. september 2013

Begivenhetsrik helg

Mamma og pappa og vi 3 "ungene" deres dro på hotellhelg i Trondheim for å være turister i egen by.
Mamma blir 70 år senere så vi feiret henne litt da hun vil be fra seg på bursdagen.
De visste at jeg og min kjære skulle være med så da vi sto på togstasjonen og min bror med frue og min søster fra Molde sto der ble de overrasket og glade. Ble en morsom togtur fra Levanger til Trondheim der vi tok inn på hotell Bakeriet.
Her spiser vi en bedre middag 
Jeg har lenge ønsket å vite hvor min kjære bestemor bodde som jente, så pappa tok oss med på omvisning. Her er huset hun trødde sine  barnesko, Nedre Møllenberg 56
Etter at jeg er blitt voksen har trangen til å vite mest mulig om mine røtter blitt sterkere.  Og vi har funnet ut mye som ikke engang pappa visste om sin egen mor. Slik blir det vel hvis vi som er voksne ikke snakker med barna våre om oppvekst, både det positive og det negative
Detaljer fra huset, kjenner igjen detaljene fra et bilde jeg har av bestemor hvor hun står foran barndomshjemmet sitt.
Ei fantastisk helg sammen med min kjære familie ble det ❤
Litt søm har det også blitt, ettersom min søster er like glad i å sy ble det noen timer og kvelder med søm. En løper med ugler på i brune og beige stoffer.
Enkel adventsløper  med stjerner
Det som ble igjen av løperen ble to mugrugs
Så ble det to penaler i rødt  🌟

Ha en fin uke alle sammen.



1 kommentar:

  1. Takk for ei trivelig helg sammen. Det ble mye fliring. Kjekt å se hvor bestemor trådde sine barnesko. Og ikke minst takk for trivelige dager med samvær og sying før helga. Jeg har noen lukkekanter å sy:))
    Klem

    SvarSlett