fredag 14. oktober 2011

Bursdag, Budstikke og Steinøks

I dag har jeg feiret meg selv med krone på barnehagen og kaker og kaffe
hjemme med trivelig selskap..
Og så masse fint jeg fikk, gleder meg til å få på plass
og bruke disse vakre tingene ;-)

Tøffeste armbånd jeg har sett fikk jeg av min kjære søster Elisabeth,
laget av sykkelslange og tova ullperler... LYKKE....


------------

Min svigermor hadde med seg noen spennende saker
som jeg fikk se på....

Ei nydelig budstikke datert 1844
Kong Carl Johan monogram
Et nydelig stykke trearbeid
Spissen er i god stand
-------

Så var det ei steinøks
Funnet på gården Sør Skjerve på skogn ca 1930 av hennes far
under pløying av åkeren
Denne har ligget i hennes gjemmer i alle år
men er nå fram i lyset..
Den er blitt datert til år 4000 f Kristus!!!!!!!!

det finnes en del økser fra denne tiden men ikke mange som har denne formen.

Jeg elsker Budstikka, den er bare så nydelig.

Ha ei fin helg alle der ute.


5 kommentarer:

  1. Hei !! GRATULERER MED VEL OVERSTÅTT :O)
    Mange som har husket deg på dagen din .o9 Veldig koslig det -- Du får ha ei fin helg Sissel :D

    SvarSlett
  2. Gratulerer med dagen som var!
    Fasinerende med sånne gamle ting!
    Ha en god helg! :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med vel overstått.
    Har du fått armbånd fra Molde?

    Astrid

    SvarSlett
  4. Gratulerer med gårsdagen.... :O)

    Gleder meg til å se pulsvarmerne som du strikker.... :O)

    klem

    SvarSlett
  5. Gratulerer :O)
    og så mye fint du har laget i innleggene nedover i bloggen!

    God søndag :O)

    SvarSlett