søndag 6. februar 2011

Benningstad store

I helga har jeg hatt det bare fantastisk.
Har vært på besøk til mitt søskenbarn på Ådalsbruk ved Løten.
Der bor de på en heskapelig gård som har vært i Kjersti`s famile i flere hundre år.
En gård med mye sjel, sjarm og en fantastisk familie :-)

Stemningsbilder fra helga, masse god mat og drikke, godt selskap,
til og med været var fantastisk.

Og toppen av det hele kunne de fortelle meg at de visste om en stoffbutikk i nærheten¨
Så på lørdag ble det dametur til butikke "Sy sammen" på Stange.
en butikk på en stor gård der det også var Norsk Motorhistorisk museum.
Der blir vi møtt av ei fantastisk dansk dame som ønsket oss velkommen.
Hun kunne fortelle at hun har ca 5000 stoffer!!!!! og flere tusen andre varer.
Jeg må si jeg nesten fikk pustestopp og måtte bruke noen minutter
å komme meg på før jeg kunne vandre rundt i herligheten.
Så synd at fotoapparatet ble igjen på gården :-(
men det er helt sikkert at jeg skal dit igjen..
Tusen takk Kjersti og Torunn for at dere var med meg dit.

Her er noen av godbitene som ble med hjem,
noe skal være til et babyteppe, mug rugs, veske
og resten er bare godis ;-)


Ha ei flott og kreativ uke

4 kommentarer:

  1. Ser ut til at du har kosa deg i helga. Blir spennende å se hva du får til med de nye stoffene.

    Klem storsøster

    SvarSlett
  2. Så fin blog! Koselig at du har lagt ut bilder fra helga, og så artig at du har knipset et par detaljer fra kjøkkenet vårt;-) Det har vært ei strålende helg, velkommen igjen! Og selvfølgelig går turen tilbake til "Sy sammen" på Stange!

    SvarSlett
  3. Og Eirin brukte kjolen du har sydd på konsert i kveld, fikk mange komplimenter for den!

    SvarSlett
  4. Da var du nesten i nabolaget mitt, jo! Jeg bor mellom Ådalsbruk og Stange, og Sy-sammen er en butikk jeg er innom titt og ofte.
    Ser at du har fått med deg en del godis derfra. Får nesten litt abstinenser, jeg har ikke vært der på noen uker... ;)
    Ønsker deg en fin søndag (og gleder meg til å se hva det blir av stoffene fra Sy-sammen)

    SvarSlett