onsdag 19. august 2009

Høstnytt



Nå har det vært uke med regn og grått i trøndelag.
Sommerferien er over og vi er inne i den vanlige og gode hverdagen igjen, mine 5 jenter har spennende år foran seg,
Lisa har ny jobb innen barnevernet
Brita går barne og ungdomsarbeider
Mia startet som lærling innen barne og undomarbeider

Synne begynner på sitt siste år på u-skolen
og
Nora går fra barneskolen til u-skolen idag..

Det er spennende tider og store forandringer i vente på oss, blir litt undrende på hvor i all verden årene har blitt av.

I dag skinner solen på Levanger, mannen er på 4 dagers strategisamling, jeg har bare en arbeidsdag til denne uka, så da skal jeg nyte dagene med
Det søm og håndarbeider.


En posepose til å ha plastposer er det blitt, et koselig mønster av en rote engel, sydd i lin og applikert med rester .





Var på Rennebumartnan før helga, der fannt jeg noen mønster fra Happy knitting, har strikket ett sett med lue og votter i aranmønster, av Trollgarn og pinner nr 5,5
Gikk jo som en drøm å få ett sett ferdig, tror at dette blir en julegaveslager til jentene i familien.


Forrige helg var Tobias med på hytta, ble flere turer ned til Innsvatnet for å kjøle oss ned (det var før regnet kom :-) Han fikk arve ett akebrett av nabon så det måtte selvfølggelig prøves. Trengs jo ikke snø når man blir dratt over blåbærtuene av onkel Arnt Olav..
Nora er en riktig badenymfe som storkoser seg i vatnet..
Koselig med bål og grilling og familie og venner på besøk.
Til tider mye røyk da jentan la på granbar for å få bort knotten :-)

Ha en fin dag alle bloggvenner.

Stor klem fra

12 kommentarer:

  1. Ja sånn er livet. Det er på ungene man ser at tida går :) Føler nesten vi er litt i familie, jeg er nemlig født i Levanger :)

    SvarSlett
  2. Så kos å treffe deg både her og der ;o)
    Koselig å lese om jentene dine! Jeg har ei igjen på barneskolen (Miriungen), ei har begynt på ungdomsskolen i dag, ei begynte på vgs i dag og min eldste begynte på 2. året på vgs.. De gror til, du...
    klemmer

    SvarSlett
  3. Hei, lenge siden sist!
    Veldig fin posesjuler, angrer på at jeg kastet mine da de ble "ut".
    Skjønne jenter du har, heldig er du som har så mange.
    Klem,M

    SvarSlett
  4. koselig innlegg kjære mamma :) ja, tida flyg - helt sykt!!! spennende og utfordrende jobb! :)
    ha en superfin kveld!! prøve å ring dæ angående en duk m sommerfugla :) klæmma!!!

    SvarSlett
  5. Heisan.
    Håper dere hadde det kjekt på Rennebu-martnan. Så fint mønster på lue og votter.
    Ja disse barna vokser til, skremmende hvor fort tida går. Ha ei fin uke.
    Klem fra storesøster

    SvarSlett
  6. HEI igjen !posesjuleran va fin du :D
    Vottan og huva va nu vakker dæm å da ;0)

    SvarSlett
  7. tusen takk for superkoselig hilsen mormor :) du e utrolig god!!!! masse LOVE tilbake <3
    kosa fra 3-åringen i Buvika :)

    SvarSlett
  8. Takk for omtanken!
    Så fin pose du har laget,
    god helg til deg også!
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  9. Hei sissel, så mye fin du lager.
    Olaug

    SvarSlett
  10. Så fin posepose og nydelig strikket sett!
    Ja, det er rart så fort som tida går. Eldstegutten min går andreåret på vg. Synes ikke det er lenge siden han gikk i barnehagen jeg...

    SvarSlett
  11. Herlige votter og lue du har laget! Så mye fint og flott å se her inne siden sist...Ha en fortryllende uke...

    SvarSlett
  12. 5 jenter , hjelp jeg har nok med mine 2 ;-))
    Imponerende må jeg si. Takk for koselig besøk på bloggen min og lykke til med jentene og dere mange gjøremål....

    SvarSlett